Produktet ble lagt i handlekurven
0

Kjøpsbetingelser

Salgsbetingelser

Generelt

For å kunne handle i vår nettbutikk må du registrere deg som bruker på Otteren.no og være fylt 18 år. Du har eventuelt mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg. Den som er registrert som kunde hos Jørgen Otteren AS er ansvarlig for betaling av bestillinger på sitt kundenummer hos Otteren.no
Bestillingsprosess

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du sende en mail på post@otteren.no umiddelbart etter bestilling. Dersom ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt dekkes av kunde jfr. angrefristloven. Når vi har registrert din ordre vil vi godkjenne den og sende deg en ordrebekreftelse og angrefristskjema på e-post. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen og sjekker at den stemmer med din bestilling.

Skulle det være problemer med ordren, så vil du blir kontaktet pr. telefon eller mail.

Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.

Da vil vi være behjelpelig med en løsning på dette.

 

Personvern

 

Otteren.no lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort vil det bli benyttet en sikker, ekstern løsning, som gjør at vi aldri selv er i kontakt med kort eller bankinformasjon, og kan heller ikke hente ut slik informasjon.

 

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående varer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-, skrive- og trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

 

 

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til Jørgen Otteren AS i originalemballasjen og i samme stand som du mottok den, varen være ny og ubrukt. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss.

De fleste av våre ur og smykker solgt via otteren.no er utsyrt med en tag. Ved retur skal denne tagen fremdeles henge på. Hvis denne tagen fjernes fra produktet anser vi produktet som brukt og rett til retur eller bytting frafaller.

 

Det er ikke returrett på spesialproduksjon eller bestillingsvarer.

 

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (Jf. Angrerettloven § 12 punkt a) Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

 

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
Melding om bruk av angreretten må gis til oss innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet (returskjema). Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

 

Andre opplysninger

Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. Internettadresse: www.forbrukerradet.no

 

Reklamasjon

I henhold til Norsk lovgivning må all reklamasjon meldes innen 14 dager fra mottagelse av varen.

Egenproduserte av produkter kan repareres lokalt, men ellers må vi benytte oss av anledningen til å returnere produktet til produsent/leverandør. Vi må da i disse tilfellene berope oss muligheten til å beholde produktet i en lengre periode.

Skulle varen ikke være mulig å reparere, vil vi i levere nytt produkt i tilsvarende kvalitet. Skulle det formodning ikke finnes tilsvarende produkt tilgjengelig, vil vi kreditere varen, og kunden vil da få pengene tilbake.

Vi anbefaler at du bruker Posten sin Norgespakke når du sender varer i retur. Dette gir deg mulighet til å spore pakken i etterkant. Varer som blir sendt tilbake med andre metoder sendes på eget ansvar.

Retur som blir sendt tilbake med postoppkrav vil ikke bli hentet. Jørgen Otteren AS har ikke forsikringsansvar for retursendinger eller varer som blir sendt til oss for reparasjon.

 

 

 

 

 

 

Frakt
Normal leveringstid er 1-8 virkedager. Med et forbehold om at produktet du bestiller er på lager.
Er det ikke på lager vil du uansett høre fra oss!

 

Frakt til utlandet/shipping international

 

Ved ønske kan vi sende til utlandet. Kjøper må da organisere og betale for frakt.

 

Uavhentede pakker

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 250,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.

 

Feil eller manglende leveranse

 

Dersom du mangler en vare, eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Sjekk først om varen er rest notert før du eventuelt kontakter oss. Send en e-post til post@otteren.no og skriv faktura/ordrenummer og hvilken vare som mangler eller er feil levert. Har vi gjort en feil, retter vi selvsagt opp i dette uten ekstra kostnader for deg.

Skulle du oppleve skade på forsendelsen, må du melde fra om dette på stedet. Oppdager du transportskade først når du kommer hjem og åpner pakken – ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret, og fyll ut et skadeskjema.

 

Retur

 

Det ligger en returlapp i pakken du får tilsendt. Skulle du av en eller annen grunn måtte returnere pakken, så kan du enkelt bare pakke ned i en eske, klistre på returseddelen og sende pakken til oss. NB! Viktig at pakken leveres der du hentet den.

Vi vil gjerne også ha en beskjed om at du sender i retur, gjerne med grunn og om det skal byttes eller krediteres.

 

Jørgen Otteren AS har ikke forsikringsansvar for retursendinger eller varer som blir sendt til oss for reparasjon.

 

Priser

 

Fraktpriser avhenger av hvilket valg du tar ved levering. Prisene for dette kommer frem når du har lagt inn leveringsinformasjon.

Vi anbefaler bruk at fraktalternativ med sporing. Ikke brev.

 

 

 

 

 

 

 

Priser

Våre priser er inkludert merverdiavgift dersom du er registrert som privatkunde. Totalprisen inkludert frakt vises når du har logget deg inn og går til kassen.

 

Nb! Pr dags dato, sender vi ikke utenfor Norge.

 

Betaling

Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard/Eurocard eller gjennom Klarna. For delleveranser blir du kun belastet for leverte varer.

Vi gjør oppmerksom på at kortet ditt ikke belastes før vi sender varen fra oss til deg. Du vil derimot kunne se at beløpet er reservert på ditt kort.

 

Informasjonen du oppgir ved registrering på otteren.no, blir kun brukt av oss.

 

Vi følger alle lover om personopplysninger.

 

Alle kunder har mulighet for å få slettet sine registrerte personopplysninger. Ta da kontakt på mail, post@otteren.no.

Otteren er sertifisert av